Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Tratamentul fiscal al cheltuielilor efectuate cu achiziționarea caselor de marcat electronice fiscale

Utilizarea caselor de marcat electronice fiscale este reglementata de prevederile O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru fiecare dintre categoriile de impozit (impozit pe profit si/sau impozit specific, impozit pe venitul microintreprinderilor), achizitia caselor de marcat electronice fiscale genereaza deduceri fiscale primite si urmatorul tratament fiscal prezentat mai jos:

Nr.

crt.

Tratament fiscal Impozit pe profit si/sau impozit specific Impozit pe venitul microintreprinderilor
1. Cheltuielile cu costul de achizitie al caselor de marcat electronice fiscale sunt:  – cheltuieli nedeductibile – in cazul societatilor care aplica impozitul pe venitul microintreprinderilor nu putem vorbi de o deductibilitate/nedeductibilitate a cheltuielii.
2. Deduceri fiscale – costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale: – se scade din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul in care au fost puse in functiune, sau

– se scade din impozitul pe profit anual, in cazul

contribuabililor care aplica sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit sau

– se scade din impozitul specific pentru contribuabilii care intra sub incidenta Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati.

– se scade din impozitul pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul in care acestea au fost puse in functiune, in limita impozitului pe veniturile microintreprinderilor declarat si datorat pentru  trimestrul respectiv.
3. Suma care depaseste: – impozitul pe profit si/sau impozitul specific se

reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi, in

ordinea inregistrarii acestora, si se scade in

aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a

impozitului pe profit si/sau specific.

– impozitul datorat pe veniturile microintreprinderilor se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive si se scad in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului.

Material realizat de: 

Laura Chirica, CECCAR – Accounting Manager, Proprietati Finconta

laura.chirica@propfconta.ro

Peste 16 ani de experiență în contabilitate & salarizare, consultanță, tranzacții de restructurare & reorganizare și “due diligence”.

https://propfconta.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

EnglishFrenchGreekHungarianDutchItalianRomanian