E-Commerce și sistemul One Stop Shop – modificări legislative aplicabile cu 01 Iulie 2021 –

Incepand cu 1 iulie 2021 se aplica o serie de reguli noi cu privire la normele de TVA aferente activitatilor de comert electronic transfrontalier la nivel B2C (Business-to-Consumer). Astfel prin intermediul acestui regim special de TVA (sistem electronic OSS) se faciliteaza declararea electronica si plata TVA aferenta anumitor categorii de bunuri si servicii la nivel B2C.

Companiile care nu vor sa depuna deconturile de TVA si sa faca plati in fiecare stat in care vand sau presteaza servicii vor trebui sa foloseasca sistemul OSS. In caz contrar trebuie sa detina cod de TVA in fiecare tara din UE catre care vand.

Prin noile reglementari legislative se stabileste un nou prag pentru vanzarile intracomunitare de marfuri la distanta la nivelul UE care este in valoare de 10.000 Euro.

In vederea inregistrarii electronice in sistemul OSS se poate consulta Ghidul „One Stop Shop” care este disponibil pe site-ul ANAF la adresa:

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/one_stop_shop#lightboxCustom

Un lucru important de mentionat aici este faptul ca declaratia de TVA OSS nu inlocuieste declaratia de TVA (formular 300) pe care o persoana impozabila are obligatia de a o depune in temeiul obligațiilor sale interne de TVA, conform vector fiscal aferent.

Pentru mai multe detalii si informatii suplimentare nu ezitati sa ne contactati.

 

Material realizat de: 

Laura Chirica, CECCAR – Accounting Manager, Proprietati Finconta

laura.chirica@propfconta.ro

Peste 16 ani de experienta in contabilitate & salarizare, consultanta, tranzactii de restructurare & reorganizare si “due diligence”.

https://propfconta.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*